Metabolizma hızınızı arttıracak öneriler

Yaşam tarzında yapılacak bazı değişiklerle kışın yavaşlayan metabolizmanın canlandırılması ve ideal kiloya ulaşıp sağlıklı kalmak mümkün olabiliyor.

İşte bunun için izlemeniz gereken 10 pratik yol…

Güne uyanır uyanmaz 1 bardak su içerek başlayın.

Uyandıktan sonra kahvaltınızı ilk yarım saat içerisinde yapmaya özen gösterin. Bu şekilde metabolizmanız hızlanacaktır.

Metabolizmayı hızlandırma için, susamasanız bile günde 2-2,5 litreye yakın su tüketin.

2,5-3 saatte bir beslenerek, metabolizmanızın düzenli çalışmasını sağlayın.

 

Eğer kişinin herhangi bir problemi yoksa gün içerisinde 2 fincan yeşil çay, 2 fincan kahve içebilir.

Hamur işleri metabolizmanızı ağırlaştırır, o nedenle tüketmekten kaçının

Et, tavuk, balık, yumurta, süt, yoğurt gibi protein ağırlıklı beslenme metabolizmanızı hızlandırır.

Haftanın 2 günü orta tempolu 45 dakikalık yürüyüşler iyi gelecektir.

Özellikle lifli besinler tercih edilmelidir.

Zencefil, zerdeçal ve tarçın gibi baharatlar metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olur. Her akşam 1 kase yoğurdun içerisine 1 çay kaşığı bu baharat karışımını ekleyerek tüketebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın