GAYRİMENKUL SATMAK…

 Zeki Emre ARAZ

Birçok meslek grubundan çok farklıdır “Satıcı olmak”. Hani tabiri yerindeyse “Satıcı olunmaz, Satıcı doğulur”. Her mesleğin kendince zorlukları olmasına karşın “Satıcı” olmak bambaşka bir iştir. Ürün ile müşteri arasındaki tek ve en etkin kişidir. Müşterinin, tüm fikirlerini bir anda değiştirebilen insandır Satıcı. Yani müşterinin istediğini değil, satması gerekeni satandır satıcı. Satıştaki “Bir kere satan her zaman satar, bir şey satan her şeyi satar” deyişi satıcı motivasyonunu artırmaktan öte bir lakırdı değildir aslında.

Satılacak ürünün pahalılık derecesi ve özelliği, ürünü alacak kişinin istisnalığını ortaya koyar. Yüksek fiyatlı ürünü satmak, Satıcının tamamen kişisel becerisini ve farklılığını gerektiren unsurdur. Lüks araba satmak, mücevherat satmak, ev satmak, satıcının mesleğindeki zirve noktalarıdır. Çünkü pahalı ürünü donanımlı insan satar. Gelişen İnşaat Sektöründe Konut Satışı, 2014 yılında çok daha değerli olacak. Çünkü Finans gücünüz varsa en iyi arsayı alabiliyorsunuz, en iyi mimarlarla çalışabiliyorsunuz, en güzel projeleri üretebiliyorsunuz, ama en iyi satışı yapmak ekip ile ilgili bir konu, zihniyet ile ilgili bir konu. En iyi Satış Ofisini yapmak, lüks araçlar almak, yazılı ve görsel mecralara reklamlar vermek de çözmez satış sorununuzu.


Satışın en önemli ve güçlü saç ayağı satış personelinin yeteneği ve yetkinliğidir. Maalesef bu yetenekteki bir satış kadrosunu kurmakta çok kolay bir operasyon değildir. Ülkemizde her ne kadar Emlak, Satış, Pazarlama Branşlarında Üniversite eğitimi verilse de, okulda sadece teknik bilgiye ulaşırsınız ama pratik bilgi ve yeteneği Entegre etmek zaman ve tecrübe gerektirir.
Ülkemizdeki en yeni ve gelişen sektörlerden biri olan inşaat sektörü, sokak arası mahalle Müteahhitliğini aşmaya çalışmaktadır. Ekonomik olarak sokak arasından çıkmış olan firmalar, düşünsel olarak henüz gerçek eksenlerini bulamadılar. Yönetim olarak patron sistemleriyle yönetilen şirketler profesyonel yönetime henüz geçemediler. Birbiri ile yarışan projeler; şık satış ofisleri, büyük reklam bütçeleri…


Nedense amatör satış ekipleri tarafından satılmaya çalışılmakta, ucuza maal edilen Satışçılar gereksiz bir maliyet gibi görülmekte sektörde. Başka sektörlerdeki birçok kurumsal firma, sanırım büyük bir yanılgı içerisinde. Satış ekiplerine Motivasyon toplantılar, yeni satış teknikleri üzerine eğitimler, KAZANÇ arttırıcı ekstra prim yapılanmaları yapmaları sadece eğlence için mi? Ürünü, hızlı, doğru zamanda satmak, projenizin kusurlarını hızlı kapatabilmek, kurumsal yapıya sahip olabilmek ya da en azından kurumsal yapınız varmış gibi gösterebilmek donanımlı ve eğitimli personelden geçer. Benim projem nasılsa satar; satışa, reklam ve ekibe fazla para harcamaya gerek yok zihniyeti de son bulmalı.


Eğitimli, işini seven, bu konuda kariyer planlayan, hedefleri olan personelle, uzun vadeli çalışmalar sunarak başarılı ve sonuç odaklı satış ekipleriyle çalışılmalı.

Bir Cevap Yazın