10 bin adımla vücudunuzda neleri değiştirebilirsiniz?

Sağlıklı bir yaşama adım atmak için hiçbir zaman geç değil. Günde 10 bin adım atarak daha sağlıklı bir kalp, daha geç yaşlanan bir beyin mümkün. Sokakta, alışveriş merkezinde, parkta ya da koşu bandı üzerinde yürüyerek kilo verebilir, tansiyonunuzu düşürebilir ve kolesterolü aşağıya çekebilirsiniz.

İlaç gibi tedavi edicidir

Kalp dolaşım sistemi üzerine en yüksek faydayı sağlamak için haftanın en az 4 günü minimum 30 dakika tempolu yürümek gerektiğini söyleyen Uzmanlar yürümenin yanında kuvvet egzersizlerinin bedenin tüm kas yapısını kuvvetlendireceğini belirtiyor.

Beyin sağlığı için fiziki sağlık da olmalı

Son yıllarda bilişsel bozulmaya karşı fiziksel aktivitenin rolünün, beyin yaşlanmasını önleyici bir davranış stratejisi olarak dikkat çektiğini söyleyen uzmanlar, egzersizin beyinde yeni bağlantılar oluşmasını sağlayarak, beyin plastisitesini (adaptasyon yeteneğini) ve volümünü arttırarak beynimizi yılların etkisinden koruduğunu belirtiyor.

Tansiyon tedavisinde doğrudan etkili

Düzensiz beslenmenin, tuz tüketiminin, stresin, fazla kiloların ve hareketsizliğin hipertansiyonu kolaylaştıran alışkanlıklar olduğunu söyleyen uzmanlar, hareketsizlik sadece tansiyona değil şeker hastalığı, kalp hastalığı, felç gibi birçok soruna da neden olduğunu belirtiyor. Günlük yaşantımızdaki hareketi arttırmak için günde 10 bin adım ulaşılabilir bir hedeftir. Günde 10 bin adım tansiyon dahil birçok hastalığı önler, tedavi eder.

Günde 10 Bin Adım Atmanın Yararları

Stresin azalması

Daha az yemek

Daha az yemek yiyince daha az tuz almak

Daha az yemek yiyince daha az tatlı yemek

Akşam saatlerinde zamanı mutfak yerine açık havada geçirmek

Akşam daha az yemek yiyince daha iyi uyumak

Öfke kontrolü

Temiz hava

Doğa ile baş başa kalabilmek

Kilo vermek

Sigarayı bırakabilmek

Bir Cevap Yazın