Fiat Egea Ege’de yeni bir dönem başlatıyor…

Sadece satışta değil müşteri memnuniyeti ile de lider olmayı amaçlayan Fiat İtalya FCA Akdeniz ve Ege Bölge Müdürü İlhan Yılmaz ile, markanın 2017 yılı hedeflerini, Ege Bölgesi’ndeki otomotiv sektörü hakkındaki düşüncelerini ve sektörün geleceğiyle ilgili öngörülerini konuştuk.

Öncelikle kendinizi tanıtabilir misiniz?

Yaklaşık 15 Yıldır Tofaş Bünyesinde ve Fiat İtalya FCA dünyasında Toptan Yedek Parça, Satış Sonrası ve Satış konularında Pazarlama, İş Geliştirme ve Satış Koordinatörlüğü gibi çeşitli kademelerde görev aldım. 2016 Yılından itibaren Akdeniz ve Ege Bölge Müdürü olarak sahada aktif rol almaya başladım.

Şirketiniz hakkında bilgi vererek hizmet alanlarınızdan bahseder misiniz?

Temelleri 1968 yılında Koç Topluluğu’nun kurucusu merhum Vehbi Koç tarafından atılan, Koç Holding ve FCA-Fiat Chrysler Automobiles’ın eşit hissedar olduğu Türk otomotiv şirketi olan Tofaş, günümüzde Fiat’ın Avrupa’daki iki Ar-Ge merkezinden biri konumunda bulunuyor. Türkiye’nin 5. büyük sanayi kuruluşu Tofaş, yılda 400 bin araçlık üretim kapasitesine ve 10.000 çalışana sahiptir.
Türkiye’nin hem binek hem de hafif ticari araç üreten tek otomotiv şirketi olan Tofaş, Bursa Fabrikası’nda, Fiat Linea ve Egea otomobil modellerinin yanı sıra ürettiği Fiorino ve Doblo gibi hafif ticari araçlar ile bir çok otomotiv markasına üretim yapıyor. Tofaş iç pazarda 6 markanın da (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Maserati, Ferrari) Satış/Satış Sonrası hizmetlerini sunan çoklu markalı Türkiye’nin piyasa değeri son yıllarda en çok yükselen şirketlerinden birisidir.


Markanız ve 2017 yılı planlarından bahseder misiniz?

Üst yönetimimiz ile Genel Olarak Fiat Markasının son yıllarda yaptığı yatırımlardan ötürü çalışanlar olarak çok büyük gurur duyduğumuzu hissedebiliyoruz. 2016 Yılı sonuçlarına baktığımızda hem sektör içerisinde Tofaş’ın gösterdiği performans ve geleceğe yönelik atılan adımların ötürü çok umut doluyuz. Nitekim 2017 ilk çeyreğine bakıldığında Tofaş’ın ihracatı %35 artarken cirosu, bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 51 artarak 4 milyar liraya ulaştı. Üretim, İhracat, İç Pazar Adetleri, Pazar Payları vb. birçok göstergede elde edilen sonuçlar gurur ve geleceğe yönelik çok umut verici.


Ege Bölgesi’nde otomotiv sektörü hakkında neler düşünüyorsunuz?

Öncelikle Fiat Markası Olarak Ege Bölgesi diye tarif ettiğimiz kritik üç ilimizin Aydın, Manisa ve İzmir olduğunu belirtmek isterim. İl Pazarlarını genel olarak Tuik verilerine göre takip etmekteyiz. Bu bağlamda, ilk 3 ay verilerine göre kayıt altına alınan yeni araç sayısı İzmir’de 8%, Aydın’da 11% Manisa’da özellikle ticari araç satışındaki 33% lük artış dolayısı ile toplamda 17% artış gerçekleşmiştir. Bu kapsamda, Fiat Markamızın bölgedeki Pazar payı 2016 Yıl kapanışında 12,7% iken, 2017 ilk 3 ayki verilere göre 14,2%’ye yükselmiştir. 2016’da İzmir İlinde Özellikle Ticari Araç Satışında Etkili Alınan Aksiyonlar ile Fiat Markamız Lider olarak Türkiye’deki Fiat Markasının Lider Olduğu İllerden birisi olmuştur. Açıkçası, Bu başarının sürdürülebilmesi adına rakiplerimizin filo satışlarına karşılık, perakende satışlardaki etkinliğimizi arttırmamız ve illerin potansiyelini en etkin şekilde kullanabilmemiz en kritik unsurların başındadır. Ege’de istediğimiz sonucu elde edebilmek adına müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun hizmet ve ürünleri sunmamız gerekmektedir. Bu kapsamda, tüm sektörleri iyi analiz ederek, esnaf odaları ve sektör temsilcilerinin geri bildirimlerini alarak ve nihai müşterilerimizin sadece satış süresince değil, satış sonrası tüm süreçlerinde yanlarında olarak her anlamda güvendiğimiz modellerimizi ve hizmetlerimizi müşterilerimiz ile buluşturmayı amaçlıyoruz.

Müşteri memnuniyeti için özel uygulamalarınız var mı? Diğer bayilere örnek olabilecek çalışmalarınızdan söz eder misiniz?

Fiat Markası olarak uzun yıllardan beri Müşteri Memnuniyeti konusunda hassasiyetimiz ve yatırımlarımız da devam ediyor. Genel olarak Müşterilerimizi sadece sorunları oluştuğunda, değil sorunların oluşmasını önleyen proaktif çözümler ve takip sistemleri ile bizimle başladıkları satın alım sonrası deneyimleri ve memnuniyetlerini sürekli ölçümlüyoruz. Bu kapsamda bayilerimizin ve ekiplerimizin de hassasiyetleri çok yüksektir.
Özellikle Ege bölgesi satış ve satış sonrası müşteri memnuniyeti açısından öne çıkmaktadır. Nitekim, bu başarı da tesadüf değil, ege bayilerimizin Müşteri Memnuniyetini öncelikleri arasında şirket kültürü olarak içselleştirmiş olmalarından kaynaklanmaktadır. Kişisel olarak da Müşteri Memnuniyetine çok önem veriyorum, zaman zaman çözümü gecikmiş konularda devreye girerek ve müşterilerimiz ile bizzat ilgilenerek kendilerini iyi ve aile sıcaklığında hissetmeleri adına elimden gelen çözümleri samimiyet çerçevesinde sunmaya çalışıyorum. Müşterilerimizin samimi ve şeffaf yaklaşımımıza gösterdiği teveccüh hem iş sonuçlarımızda hem de müşteri sadakat indekslerimizde de çok net olarak görülebiliyor.

Otomobil sektörünün geleceği ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Otomotiv sektörüne yön veren önemli bir derneğin 2017 Yılında yaptığı yıllık toplantısında sektörün bugünü ve geleceğine yönelik paylaştıkları bilgilere dayanmak istiyorum. Türkiye otomotiv pazarının toplam büyüklüğü 2016 yılında bir önceki yıla göre aynı seviyelerde kalarak 1 milyon 8 bin araç seviyesine oluşmuştur. Türkiye’de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 143 olmuştur. Bu oranın Avrupa ortalaması 487’dir.
Türkiye’nin araç sahiplik oranının son derece düşük olması bir yandan büyük potansiyel olarak değerlendirilebilirken, nedeni olarak kişi başı gelir seviyesinin düşük olması gösterilmektedir. Bu veriye göre Türkiye her ne kadar uzun dönemde büyüme vaat etse de kısa dönemde oldukça dalgalı ve istikrarsız bir büyüme yapısına sahip olduğu görülmektedir. Türkiye’de araç talebi gelir seviyesi, döviz kuru, taşıt kredi faiz oranları, geleceğe ilişkin siyasi ve ekonomik beklentiler, vergi politikaları gibi makro bazlı faktörlerden ötürü ötelenebilmektedir.

Eklemek istedikleriniz… Ege’de Fiat

Son Olarak Ege bölgesinde yapacağımız aktivitelere de değinmek istiyorum. Fiat Markamızı Ege’de temsil eden bayilerimizde çok tecrübeli ve enerjik olan ekibimiz ile kendimizi potansiyel tüm müşterilere anlatabilecek faaliyetlere odaklanmayı planlıyoruz. Esnafımızı yerinde ziyaret ederek, üniversite kulüplerimiz ile birlikte projeler geliştirerek, hiç beklemediği anlarda müşterilerimiz ile küçük hediyelerimiz ile temas kurarak, sosyal medyada her an erişilebilir olarak, yerel basın ile nabız ölçerek, oda ve derneklerimiz ile ortak projeler geliştirerek ve her showroom ve servis ziyaretlerinde müşterilerimizi evlerinde hissettirerek Fiat Markamızın tercih edilmesini ege bölgesinde özellikle Egea Ailesi modellerimiz ile sağlamaya çalışacağımız bir yeni dönem başlatıyoruz. Bu sürecin sonunda, Fiat Markamızı kalıcı olarak temsil ettiğimiz illerde sadece satışları ile değil, müşteri memnuniyeti ile de lider seviyede tutmak istiyoruz. Bu süreçte, ekibimize ve bize gönüllerini açan Ege’li müşterilerimize ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak adına heyecan ile çalışan takımımıza güveniyorum.
Teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın