Bu Besinler Cildinizi Yeniliyor!

Sağlıklı, ışıl ışıl parlayan bir cilde sahip olmayı kim istemez ki? Sağlıklı bir cildin en önemli koşullarından biri sağlıklı beslenme. Doğru zamanda, doğru miktarda tüketilen besinler cildin birçok problemine çözüm olabiliyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı, yaza girerken cildi yenilemeye yardımcı besinleri anlattı…

1- Parlak bir cilt için yeşil yapraklı sebzeleri tercih edin

Koyu renkli sebzeler hücre yenilenmesini sağlayarak cildin daha parlak bir görünüme sahip olmasını sağlıyor. Bu nedenle ıspanak, roka, maydanoz gibi koyu renkli sebzeleri beslenme menüsünden eksik etmemek gerekiyor.

2- Nemli bir cilt için suyu kilonuza göre için

Cildin nem dengesini sağlamada en önemli etkenlerin başında gün içinde yeteri kadar su içmek geliyor. Kilogram başına 30 ml su içmek günlük su gereksiniminizi karşılamamaya yetiyor. Örneğin 55 kilo olan biri, günlük 1.650 ml’den daha az su içmemeli.  

3- Aknelerden kurtulmak için karbonhidrattan uzak durun

Yapılan çalışmalara göre, beyaz un ve sofra şekeri gibi yüksek glisemik indeksli ürünlerle beslenmek de akne oluşumuna yol açıyor. Bu nedenle glisemik indeksi yüksek yiyecekler yerine tam tahıllı ekmek, bulgur gibi glisemik indeksi düşük karbonhidrat kaynakları tercih edilerek akne oluşumunun önüne geçmek mümkün olabiliyor.

 4- Kırışıklarla yumurta ile savaşın

Yumurta, koyu yeşil yapraklı sebzeler, bitkisel yağlar ve tam tahıllı ürünler, içeriğinde bulundurdukları E vitamininin antioksidan özelliği sayesinde cildin ultra viole ışınlara karşı koruyarak, kırışıklık oluşumunu engellemeye yardımcı oluyor.

5- Pul pul dökülmeler için ceviz ve fındık tüketin

Yağlı tohumların içerdiği çoklu doymamış yağ asitleri de cildin nem dengesini sağlamaya yardımcı olarak pul pul dökülmelere karşı koruma sağlıyor. Günde 2-3 adet ceviz veya 7-8 fındık tüketmek bu ihtiyacı karşılamak için yeterli oluyor.

6- Cilt lekelerine karşı C vitamini

C vitamini, E vitamini ve beta karoten cilt için savaşan en önemli antioksidan kaynakları arasında yer alıyor. Büyük boy bir portakal veya bir su bardağı kadar çilek tüketerek günlük C vitamini ihtiyacının büyük bir kısmı karşılanarak cilt lekelerine karşı korunma sağlanabiliyor. Ayrıca domates de, içeriğinde bulunan likopen ultraviyole ışınlara karşı antioksidan özelliği gösterdiği için, ciltteki lekeleri önlemede tercih edilebilecek besinler arasında yer alıyor.

7- Yağlanmayı önlemek için kahvaltıya dikkat

Koyu yeşil yapraklı sebzeler ve havuç bitkisel kaynaklı A vitamini, yumurta ve süt ürünleri de hayvansal kaynaklı A vitamini açısından zengin gıdalar arasında yer alıyor. Günlük alınan A vitamini miktarını arttırmak için kahvaltılara mutlaka yumurta eklemek ve öğünlerde taze yeşil salatalara yer vermek gerekiyor.

Bir Cevap Yazın