Probiyotik besinler ile metabolizmanızı hızlandırın

Baharın gelmesiyle birlikte havalar ısınmaya başladı. Kış mevsiminde kalın kıyafetler içinde gizlenmeye çalışılan fazla kilolardan bir an önce kurtulma zamanı. Yapılması gereken şey hiç kuşkusuz şok diyetlerden kaçınıp, sağlıklı bir şekilde kilo vermek.  Bu noktada en büyük destekçilerimizden biri ise probiyotik besinler!  Öyle ki yapılan çalışmalara göre; düzenli olarak probiyotik besin tüketenler yüzde 50 oranında daha fazla kilo kaybediyor!

Kilo vermeye yardımcı oluyor

Probiyotiklerin fizyolojik etkilerinin yanı sıra; Kanada’da 45 erkek ve 60 kadın üzerinde yapılan bir çalışmada, 12 hafta boyunca zayıflama diyeti uygulayan obez bireylere probiyotik desteği sağlanmış. Çalışmada probiyotiklerin iştah durumu, ruh hali ve yeme davranışı üzerinde olumlu etkileri olduğu gösterilmiş.

Sindirim sistemi sorunlarından koruyor

Bağırsaktaki dengenin oluşması için yapılması gereken şey probiyotiklerden zengin bir beslenme düzeni oluşturmak.

Kolorektal kanser riskini düşürüyor

Probiyotikler bir yandan bağırsak florasının düzenlenmesine yardım ederken, bir yandan da kanser yapıcı süreçleri durdurarak kansere karşı koruyucu etki gösteriyor.

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor

Bağışıklık sistemini güçlendirmek ve hastalıklardan korunmak için her gün 1 su bardağı kefir veya 1 kase yoğurt tüketerek iyi düzeyde probiyotik alabilir ve hastalıklara yakalanma riskinizi azaltabilirsiniz.

Alerjik reaksiyonları hafifletiyor

Probiyotikler; hastalıklarda bozulan bağırsak geçirgenliğini düzenliyor ve güçlendiriyor, floradaki dengesizliği düzeltiyor ve alerjide rolü olan bazı maddelerin açığa çıkıp, kana geçme riskini azaltıyorlar.

Bir Cevap Yazın