Vietnam – 5

Vietnam gezimiz bu yazım ile sona eriyor. Artık Kamboçya’ya gitme vakti yaklaşıyor…

Sabah yöresel kahvaltı devamında başlı başına bir serüven olan Mekong Deltası yolculuğumuz için yaklaşık 3 saat otobüs yolculuğumuz sırasında yine yollar hem benzeri hem de cenaze töreni dahil daha değişik görüntülere tanık oluyoruz.

Cai Be’ye varır varmaz, teknelere binerek deltada nehir üzerindeki günlük yaşama tanık oluyoruz. Nehir üzerinde, yüzer evler, tekneler, balık avlayanlar, marketler, kum çıkaranlar, balık çiftlikleri gerçekten görülesi bir yaşam…

Hele ki, kokonat (Hindistan cevizi) tan yapılan ürünlerin olduğu nehir kenarındaki bir üretim merkezinde yapılanları görünce şaşkınlığımı gizlemek mümkün olamadı. Mısır patlağından, şekerlemeye kadar her şeyini yapıyorlar. Bende üretime katkıda bulundum tabi ki..Turistlerin uğrak yeri olan bu bölgede bir boğa yılanı ile haşır neşir olmayı da bu arada başardım. Aynı yerde yılanların, akreplerin alkol ve benzeri sıvı ile şişelendiği ve bunları da cinsel gücü arttırıcı olarak da satıldığına da tanık olduk.

Ben Tre adasına uğrayıp öğle yemeği molası için gerçekleştirdiğimiz nehir yolculuğumuz sırasında tekne kullanımına ben de katkıda bulundum. Vietnamlı rehberimizle de bu arada bir anı fotoğrafı çektirmeden de geri kalmadım. Yemekte özel birçok sunum dışında, balık özel bir teknikle pişirilip sofraya geldiğinde görüntü bozulmasın diye balığı yemek bile istemiyorsunuz.

Yemek sonrasında yine tekne yolculuğu yaparak akşamüstü saatlerinde timsah çiftliğine gidiyoruz. Timsah üretim çiftliğinde oldukça fazla timsah bulunuyor. Çiftliğin olduğu yer aynı zamanda bir mesire yeri olduğu için orada gerçekleştirilen müzikli gösteriye de tanık oluyoruz.

Buradaki gezimizi sonlandırarak sınır kasabası olan Chau Doc’a doğru yol alıyoruz. Yorucu ve heyecanlı geçen günün ardından, Chau Doc’ a varıyoruz.

Sabah Kamboçya yolculuğumuz hazırlıklarımızı yaptıktan sonra Mekong Deltası’yla haşır neşir durumumuz devam ediyor.

Kamboçya yolculuğuna özel bir tekne ile başlayacağımızdan o tekneye binmeden  Vietnam’daki son uğrak yerimiz da deltadaki Müslüman Cham köyünü ziyaret ediyoruz.

Oldukça yoksul olan ve Vietnam’daki yaşamdan farklı bir konuma gelememiş olan Müslüman köyünde, imamla yapmış olduğumuz kısa konuşmada enteresan bilgilere ulaşıyoruz. Zira, Ramazan ayında 3 gün oruç tutuluyor. Haftada ise 1 gün namaz kılınıyor.

Kamboçya sınırına kadar sürecek tekne yolculuğumuz sırasında tam bir görsel şölen yaşadık.