Karşıyaka ve Göztepe statları projeleri iptal edildi

Ankara 18’inci İdare Mahkemesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı dava üzerine Karşıyaka ve Göztepe’ye yapılması planlanan 15’er bin kişilik iki yeni stadın ihalesini iptal etti.

28 Ocak ve 29 Ocak 2014’te Toplu Konut İdaresi’nce gerçekleşen ihalelerin iptaline gerekçe olarak, stat yapılacak arazilerdeki mülkiyet sorunu, arazi birleştirme ve ayırma işlemlerinin tamamlanmaması gösterildi. Ancak ihalelerin ardından geçen 2 yıllık süreçte İzmir Büyükşehir Belediyesi Göztepe Gürsel Aksel Tesisleri’ndeki arazi içindeki 1406 metrekare, Karşıyaka Belediyesi de Karşıyaka İlçe Stadı’ndaki 2770 metrekarelik paylarını bedelsiz olarak Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’ne devretmişti.

Devir işlemleri sonrası arazilerdeki mülkiyet sorunları çözülüp parsel birleştirme işlemleri tamamlanırken, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ve TOKİ ile ihaleleri alan Ali Acar İnşaat ve DOYAP Yapı’nın bu belgelerle birlikte iptal kararını temyize taşıyacağı belirtildi.

Son gelişmelerin ardından, yılan hikayesine dönen yeni statların inşaat sürecinin yeniden uzaması bekleniyor. İnşaat ruhsatı için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kararı beklenen Karşıyaka Stadı’nda zemin iyileştirme çalışmaları yapılırken, Göztepe Stadı için Gürsel Aksel Tesisleri’ndeki yıkım çalışmaları devam ediyor. Bu arada İzmir Şehir Plancıları Odası’nın ihalelerin iptaliyle ilgili davası ise sürüyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi: Sorun sadece mülkiyet problemi değil

Ankara 18. İdare Mahkemesi, Karşıyaka ve Göztepe’ye yapılacak yeni statların ihalelerini, tesis yapılacak ariziye ilişkin mülkiyet işlemleri tamamlanmadığı gerekçesiyle iptal ederken, davayı açan İzmir Büyükşehir Belediyesi konuyla ilgili bir açıklama yaptı. Açılan davanın sadece mülkiyet işlemleriyle ilgili olmadığı belirtilen açıklamada, afet toplanma bölgesi, trafik yoğunluğu ve otopark sorununun da dava konusu olduğu belirtildi. Büyükşehir konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “İzmir Büyükşehir Belediyesi’nce açılan iptal davasında; stadyum yapılmak istenen parselin bulunduğu alanın konutların yoğun olarak yer aldığı, etrafında hiçbir açık alanın bulunmadığı, bu alanların bölgelerindeki tek büyük açık alan niteliğinde olması nedeniyle hem kentin nefes aldığı bir alan olarak, hem de 1. derece deprem bölgesi olan kentimizde Afet Sonrası Çadır Kurulacak Alan olarak hizmet vermesi planlandığı, stadyum ile birlikte projede yer alan ticari kullanımların yapımı ile bölgedeki mevcut trafik yükü ciddi bir artış gösterecek ve bu durum özellikle maç günlerinde kentin yaşamının kilitlenmesine yol açacağı, otopark yönetmeliğine göre 15 bin kapasiteli bir stadyumun 500 araçlık otoparka sahip olması gerekirken, Göztepe Stadı’nda 195 araçlık otoparka yer verildiği, Karşıyaka Stadı projesinde ise otopark alanına hiç yer verilmediği, bu durumun bölgeye ayrıca bir otopark yükü de getirdiği, tüm bu hususların 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 3. maddesinde düzenlenen ‘Herhangi bir saha, her ölçekteki plan esaslarına, bulunduğu bölgenin şartlarına ve yönetmelik hükümlerine aykırı maksatlar için kullanılamaz’ hükmüne aykırı olduğu hususlarına dikkat çekildi.”

Ergin KARATAŞ / İzmir,(DHA)

Bir Cevap Yazın