Chia Tohumu

İyi haftalar!
Bugün size “Chia tohumu”ndan bahsetmek istiyorum..
Bu mucizevi tohumu keşfettiğimden bu yana hergün tüketmeye özen gösteriyorum..Niye mi?
Chia tohumu küçük olmasına karşın içeriğinde birçok vitamin, mineral, amino asit hatta yüksek miktarda lif ve protein barındırır!
Günde sadece 2 tatlı kaşığı Chia tohumu;
*Enerji verir, su ile karıştırıp fiziksel aktiviteden önce veya fiziksel aktivite sırasında tüketildiğinde jel yapısı mide ve karbonhidrat arasında bariyer görevi görür ve midede bulunan sindirim enzimleri karbonhidratı parçalayarak şekerle kaplar, yani karbonhidratın parçalanmasını yavaşlatarak, şeker düşmesi dediğimiz durumu geciktirir bu da sporculara uzun sure fiziksel aktive de bulunma olanağı sağlar. Bunun dışında, Chia tohumu ağırlığının 12 katı su tutma özelliği sayesinde hidratasyon içinde mükemmel bir araçtır.
*Chia tohumu yüksek miktarda antitoksidan içerir.
*İçereriğinde bulunan yüksek lif miktarı sayesinde bol miktarda su tutarak doygunluk hissi verir ve yiyeceklerin emilimini yavaşlatır. Bunun yanında karbonhidrat, yağ ve kalori vermeden size enerji verir. Bütün bu özellikleri sayesinde kilo vermeye çalışırken sizi büyük oranda destekler.
*2 tatlı kaşığı chia tohumunda 5 gram omega 3 bulunmaktadır.
*Günlük kalsiyum ihtiyacımızın yüzde 12’sini karşılar. Sütten 5 kat daha fazla kalsiyum içerir.
*Chia tohumu vücütta oluşan karbonhidrat ve şekeri dengelemeye yardımcı olur. Hangi şekilde yemmiş olurlarsa olsun midede bir bariyer oluşturarak, şekerin damarlar tarafından emilimini azaltır,şekerin damarlara girişini yavaşlatarak, kandaki diyabet ve gulikoz seviyesini normal seviyede tutar.
* Ağırlığının %40 kadar lif barındırmaktadır, bu da onu dünyadaki en iyi lif kaynağı yapmaktadır.Chia tohumu yetişkin bir insanın günlük lif ihtiyacının 3/1’ini karşılar.
*Ispanaktan 3 kat daha fazla demir içerir.
*Muzdan 2 kat daha fazla potasyum içerir.
*Günlük magnez ihtiyacımızın %30 unu karşılar.
*8 amino asit içeren tam bir protein kaynağıdır.
*Günlük fosfor ihtiyacımızın yüzde 27’sini karşılar.
Özellikle spor yapanlar için ideal bir besin..
1bardak süte 15gr Chia tohumu en kolay tüketim şeklidir..
Hepimize enerjik bir hafta olsun

😉
Hale Karanlık
Reformer Pilates Eğitmeni

Bir Cevap Yazın