Bir Gala da İzmir’de

Kuruluşunun 12’nci kuruluş yıldönümünü kutlayan MNG Kargo, Gaziantep ve Antalya’dan sonra İzmir Hilton Otel’de de gala gecesi düzenledi. Yemek öncesi basın toplantısı düzenleyen MNG Kargo Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Aslan Kut, hem şirketin rakamsal değerlerini açıkladı hem de gelecekteki faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Türkiye’de bugün itibariyle 15 bölge müdürlüğü ve 26 aktarma merkezine sahip olan şirketin 12 yılda 800 şubeye ve 8 bin çalışana ulaşırken, dünya çapında ise 220 ülkeye hizmet sunar hale geldiğini vurgulayan Kut, hedeflerinin MNG Kargo’yu orta vadede dünya markaları ligine taşımak olduğunu ifade etti.

Türkiye çapında MNG’ye erişimin daha yüksek düzeyde olabileceği kargo kabul noktalarının 350’ye ulaştığını ve hedeflerinin yıl sonuna kadar bu sayıyı binlerin üzerine çıkarmak olduğunu kaydeden Genel Müdür Aslan Kut, “Birkaç bin noktada hizmet üretebilme imkanı oluşturabileceğimiz bir organizasyona doğru gidiyoruz. Günde ortalama 550 bin civarında adrese hizmet sunan bir yapımız var. Dünya üzerinde 220 ülkeye hizmet ulaştırabilen en hızlı hava kargo taşımacılığı şirketi FedEx Express’in Türkiye temsilcisiyiz. Bu da bize çok büyük imkanlar sunuyor. Bugün yurdun her yerinden aldığımız kargoları yarın New York’a, Kanada’ya ve Avrupa’nın bütün kentlerine teslim edebilme imkanına sahibiz. Dolayısıyla Türkiye’de ihracat içinde çok önemli bir rekabet gücü oluşuyor. Bu rekabet ortamında numunelerin hızlı gidip gelmesi çok önemli bir avantaj sağlıyor” dedi.

Sosyal ve ekonomik hayatın sürekli değiştiğini, bu bağlamda gelişen ihtiyaçlara cevap verebilmek için sürekli kendilerini yenilediklerinin altını çizen Aslan Kut, geleceğe dönük yeni projeleri olduğundan söz ederek, “Kurumsal entegrasyon sistemi ile kurum veya kişiler MNG Kargo sistemine bağlandığı andan itibaren teknik, mali, bilgi işlem, raporlama, teslimat türleri gibi konularda bütün beklentilerini karşılayabilecekler ve istediklerini seçebilecekler. Bir diğer yenilik de mobil operasyonlar sistemi. Burada da hareket halindeki araç ve personelimizin bütün işleyişini görebileceği teknik imkanlara sahip olacaklar. Çağımızda bizim sektörümüzde hem daha iyi olmak zorundasınız hem de daha ekonomik. Bu nedenle yaptığınız işinizi artırmanız ve kolaylaştırmanız gerekiyor. Biz bunu bir formülasyona bağladık ve 3K dediğimiz stratejiyle ilerleme kararı aldık; Daha kaliteli, daha kolay, daha karlı iş yapmak” şeklinde konuştu.
Şirket olarak kuruldukları günden buyana yenilikleri sunarken sektörün gelişmesine katkı sağlayarak öncülük eden bir sisteme sahip olduklarını da belirten Kut, “Bundan gurur duyuyoruz. Firmamızı rakiplerimizden ayıran en önemli özelikleri, teknoloji ve yenilikleri yakından takip ederek insana daha yakın hizmet sunuyor olmasıdır. Çalışan bayanların sayısıyla ilgili çok önemli bir ilkemiz var. ‘En az yüzde 35 olacak’ dedik. Şu anda yüzde 32’ler civarındayız. Yeni süreçte yüzde 40’lara, 50’lere yükselteceğiz. Bu ülkede ilk bayan sürücülerin ve kuryelerin çalıştığı şirket biziz. Bunu gururla ifade ediyorum. Bu gelişmeyi de ilk olarak İzmir’de yaşadık” dedi.

Yeni posta kanunun çıktığını ve bunun akabinde posta yetki belgesi aldıklarını da dile getiren aslan Kut,”Bu kanuna göre bizim sektörümüzde yer alan bütün şirketler artık posta şirketidir. Bizim posta idaremizin ülkemizde sahip olduğu sabit merkez sayısı 4 bin civarında. Coğrafi yapısı ve nüfusu bizden daha küçük olan İtalya’da sabit merkez sayısı 14 bin dolaylarında, Almanya’da ise 20 bin civarında. Almanya’da bir yıldaki gönderi sayısı 24 milyar, İtalya’da 11 milyar, Hollanda’da 7 milyar ancak Türkiye’de 1 milyar. Demek ki ülkemizde bu sektörde düzenlemeye ihtiyaç vardı. İşte yeni kanun bu gereken düzenlemeyi yaptı. Biz de geleceğe dönük hazırlıklar çerçevesinde posta yetki belgemizi aldık” dedi.

Bir Cevap Yazın