Otobüslerdeki yolcu sayısı düştü, konfor arttı

s999308 s786863Büyükşehir meclis toplantısı öncesinde bir sunum gerçekleştiren ESHOT yetkilileri, lastik tekerlekli taşıtlardaki biniş oranının 3 puan düştüğünü, raylı sistemde ise aynı oranda artış sağlandığını bildirdi. Sabah yoğun saatlerde otobüs başına düşen ortalama yolcu sayısı 53 kişiden 45 kişiye indi ve yolcuların daha rahat, konforlu seyahat etmeleri sağlandı. Daha önce günlük ortalama 25 bin 500 servis gerçekleştirilirken, yeni sistemde fazladan 4 bin servis daha yapıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, geçtiğimiz Haziran ayı sonunda uygulamaya koyduğu “Ulaşım Sisteminin Yeniden Tasarımı” projesinin ilk verilerini İzmir Büyükşehir Belediye Meclisinde, meclis üyeleri ile paylaştı. İzmir’de kent içindeki trafik yoğunluğunu azaltmak, duraklarda bekleme süresini kısaltmak ve toplu ulaşımda alternatifleri artırmayı hedefleyen projenin ilk verileri konusunda mecliste bir sunum gerçekleştirildi. Buna göre, toplu ulaşım alışkanlıklarını değiştirmeyi hedefleyen proje kapsamında yapılan uygulama ile lastik tekerlekli taşıtlarda (ESHOT+İZULAŞ) biniş oranı yüzde 69,2’den yüzde 66’6’ya indi. Raylı sistemde gerçekleşen biniş sayıları yüzde 27,6’dan yüzde 30,3’e yükseldi. Aktarmalı biniş oranı ise yüzde 31,9’dan yüzde 36,2’ye çıktı. Sabah yoğun saatlerde otobüs başına düşen ortalama yolcu sayısı 53 kişiden 45 kişiye indi ve yolcuların daha rahat, konforlu seyahat etmeleri sağlandı. Daha önce günlük ortalama 25 bin 500 servis gerçekleştirilirken yeni sistemde fazladan 4 bin servis daha yapıldı. Servise çıkan araç ve servis sayılarındaki artışa rağmen otobüsler daha kısa mesafelerde çalıştırıldığı için yapılan kilometre değerlerinde düşüş yaşandı ve ortalama günlük 6 bin 300 kilometre daha az yol kat edildi.

Uygulama esnasında ortaya çıkan sorunların giderilmesine dönük çalışmalar kapsamında da şunlar yapıldı:

• Konak ile Talatapaşa Caddesi bağlantısının güçlendirilmesi amacı ile 253 No’lu Konak – Halkapınar hattı açıldı.
• 121 No’lu hat güzergahı, Karataş bölgesi yolcularına hizmet verecek şekilde yeniden düzenlendi.
• 484 No’lu Yeşilbağlar- Konak hattı güzergahında, parklanma nedeni ile yaşanan problemlerin aşılması amacı ile güzergah değişikliğine gidildi.
• 27 No’lu hattın güzergahında değişiklik yapılarak araçların karşılıklı geçemediği güzergaha alternatif sağlandı.
• 838 No’lu hattın güzergahı Mehtap Mahallesi’ne hizmet verecek şekilde yeniden düzenlendi.
• 74 ve 866 No’lu hatların güzergahı Şirinyer aktarma merkezinde yaşanan sirkülasyon probleminin çözümü için yeniden düzenlendi.
Yeni uygulama ile bölgelerden merkeze 89 hat ve 639 araç ile hizmet veriliyor. Sabah yoğun saatlerde (06.00-09.00) 1212, gün boyunca ise 3295 sefer ile merkeze giriş-çıkış yapılıyor.
Yeni sistemle, bir dakikada geçen araç sayısı: Şair Eşref Bulvarı’nda yüzde 72, Fevzipaşa Bulvarı’nda yüzde 35, Gazi Bulvarı’nda yüzde 56 oranında azalacak.

Sistem oturdu
Meclis toplantısında yeni ulaşım düzenlemesine ilişkin yapılan sunumun ardından söz alan Adalet ve Kalkınma Partisi Grup Başkan Vekili Bilal Doğan sistemi eleştirdi. Doğan’a cevap veren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, şöyle konuştu:
“Aktarmalı sisteme geçmenin anahtarı, bizim 2008 yılında uygulamaya başladığımız ve aktarmalı sisteme hemşehrilerimizi alıştırmak için yaptığımız 90 dakika tek bilet uygulamasıdır. Sayın Doğan raylı sistemin İzmir’in ihtiyacını karşılayacak uzunluğa ulaşmadığını söyledi; aynı şeye ben de sonuna kadar katılıyorum. Ama İstanbul 14 milyon nüfuslu, kaç kilometrelik raylı sistem var? Ankara 4.5 milyonu geçti, kaç kilometre raylı sistemi var? İzmir’de kaç kilometre raylı sistem var? Buna dikkatinizi çekerim. Bu sistem için Haziran’ın 20’sinde tanıtım için yapılan duyurular başlar başlamaz, sadece ve sadece siz ve bir kaç arkadaşınız bu sisteme karşı çıkmıştır. Sizin bu sistemi karalama kampanyanıza sağolsun, İzmirli hemşehrilerimiz itibar etmemiştir. Bu sistem oturmuştur. Hatalarımız ve eksiklerimiz varsa gideriyoruz. Okullar açılacağı zaman için de hazırız”.

Bir Cevap Yazın