İsrail’den yurda dönüş, mutlu son

İsrail polisi, sabah çıkış işlemlerimizi bitirip pasaportlarımızı teslim edince halatlarımızı çözüp Türkiye için Herzilya Marina’dan ayrıldık. Hava çok tatlı esiyor, 5-7 knot süratimizde 5-6 mil yeni yelkenlerimizi deniyoruz. İsrail’deki North Sail Yelken Firması, yelkenlere sponsor olduğu için tüm yelkenler sıfırlandı. Ana yelken, cenova, spinnaker hepsi çok güzel. Dünya turunun son ayağı olduğu için yolculuk daha bir keyifli geçiyor. Cumhur Hoca’yla Maldivler’de başladığımız tavla turnuvasına devam ediyor ve Türkiye sınırlarına girince şampiyonluğumu ilan ediyorum(8-3).
Tatlı bir esintiyle başlayan yolculuğumuz 2. günün akşamı iyice düşüyor ve motorla gitmeye başlıyoruz. 3. günün akşamında ise inanılmaz değişiyor 15-25 knotlara çıkıyoruz ve orsa çekiyoruz, bu da bize “hoşgeldiniz” havası oluyor. Türk karasularına giriyoruz ve memleket özlemi diniyor. Marmaris Netsel Marina’dan önce Kumlubük’e Hollandalı Ahmet’in iskelesine bağlanıp geceyi burada geçirdik. Sabah Cumhur Hoca’yla kıyıda olduğumuz her zamanki gibi sabah yürüyüşü ve Tibet yogamızı yaptık ve teknede gerekli hazırlıklara başladık. 10.10.2010’da başlayan turumuz gözümde yeniden canlandı.