Fırtınaya yakalanmak

Fırtınaya yakalanmış bir tekneyi sağ salim limana getirmek iyi kaptanlıktır da esas iyi kaptan, fırtınayı önceden sezip denize çıkmayan ya da en yakın limana dönen kaptandır. Hava raporu alınmayan hallerde fırtınayı önceden sezmek ustalık ve tecrübe ister…
26 yıl önce yelkenciliğe ve denizciliğe başladığımda, bize öğretilen ilk ders önce emniyetti. İlk denizcilik hocam rahmetli Prof. Dr. Necmettin Akten, daha sonra bana ve bizim kuşağa çok şeyler öğreten Sadun Boro ve Necati Zincirkıran’ın denizde emniyet ve meteoroloji üzerine söyledikleri hep kulağıma küpe olmuştur.
Denizde emniyeti sağlamak için de çok sayıda kural vardır. Gazete yazılarına sığmaz. Ancak belli başlı bazı kuralları hatırlamakta fayda var. Öncelikle, teknenizin sert havalara karşı dayanıklı olması, bakımının yapılması, sert havalarda kullanacağınız, can yeleği, can simidi, emniyet kemeri, yedek demirler, halatlar, deniz demiri, işaret fişekleri gibi ekipmanın tam olması gerekir.

Bir Cevap Yazın