“Tramvay için hazırız, ucuz dış kredi onayı bekliyoruz”

İzmir Büyükşehir Belediyesi, tramvay projelerine başlamama nedeninin aksaklık ya da eksiklikten değil, yurt dışından temin edilecek daha ucuz ve borçlanma süresi daha uzun kredi olanaklarının değerlendirilmesine yönelik tercihten kaynaklandığını duyurdu. Açıklamada, Ulaşım Master Planı’nın “5 yılda bir revize zorunluluğu” nedeniyle yenileceği de kaydedildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak ve Karşıyaka tramvay projeleri için “çok daha uygun koşullardaki” dış kredi imkanlarının değerlendirilmesinin düşünüldüğünü ve (eski adı DPT Genel Müdürlüğü olan) İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü onayının bu nedenle beklendiğini açıkladı. Büyükşehir Belediyesi, Ulaşım Master Planı’nın “hatalı” olduğu için değil, her 5 yılda bir revize edilmesi gerektiği için yenileneceğini duyurdu.
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamada şöyle denildi:
“Ülke sınırları içinde raylı sistem projesi yapacak tüm kurum ve kuruluşlar, kanun gereği, projelerini Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne (eski adı DLH) onaylatmak zorundadır. Projenin dış krediyle yürütülmesi tercih edildiğinde ise bu kez Kalkınma Bakanlığı’na bağlı İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü’nün (eski adı DPT) yatırım programına alması ve Hazine Müsteşarlığı’nın da izin vermesi gerekmektedir.

Bir Cevap Yazın