Ege’nin termal otelleri büyüyor

Yaz sezonun sona ermesiyle birlikte gözler termal turizmine döndü. 4-7 Ekim tarihleri arasında Çeşme’de yapılan 2. Balkan SPA Zirvesi’nin ardından Türkiye’de termal oteller konusu, ciddi yatırımlar ve gelişmelerle tekrar gündeme geldi. Zirveye katılan termal turizmde söz sahibi firmaların yöneticileri, devlet temsilcileri ve akademisyenler, özellikle Çeşme ve Alaçatı başta olmak üzere termal otellerin bugününü ve yarınını konuştu.

Uluslararası düzeyde önemli bir turizm beldesi olan Çeşme, aynı zamanda termal alanda da ciddi bir potansiyele sahip. Bugüne kadar dünya standartlarının altında olan termal turizmi bundan böyle yapılan yeni yatırımlarla en fazla gelir getiren destinasyon olmayı hedefliyor. Türkiye’ye geçtiğimiz yıl 30 milyonun üzerinde turist geldiği tahmin ediliyor. Bu sayının çoğunluğunu ise kitle turizmi oluşturuyor. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi’nde ‘Termal otellerde hedef, kapasiteyi 35 binden 250 bine çıkarmak’ şeklindeki sözleri termal turizminin pastadaki payının büyüyeceğini gösteriyor. Çeşme ve Alaçatı’da kısa süren sezon sorununun da yine termal turizminin gelişmesiyle çözüleceği öngörülüyor.

Son birkaç yılda termal turizminde kat edilen yol ve ileriye dönük yatırımlar umut verici. Çeşme’de termal suyunun geliştirilmesi çalışmalarının yanı sıra, Manisa’nın Kula ilçesinde de yeni bir termal otel açılması planlanıyor. Avrupa Termal Merkezler Birliği Joao Pinto Barbosa’nın Bursa ziyaretinde yaptığı ‘Bursa, termal suyu bakımından çok şanslı bir bölge. Mineral bakımından oldukça zengin olan Bursa termal sularını, bölgede turizmi canlandıracak yeni girişimlerle değerlendirmek çok önemli’ şeklindeki açıklamalarıyla termal otellerin gelişiminin önemine dikkat çekti. Balıkesir Gönen ilçesinde Kaplıcalar A.Ş. bünyesindeki otellerin 6 günlük Kurban Bayramı tatilinde yüzde yüz doluluk oranına ulaşması bu bölgede de termal turizmine ilginin büyük olduğunu gösteriyor.

Etstur Yurt İçi Turlar Müdürü Suat Özbek, termal otellere gösterilen ilginin her geçen yıl arttığını belirterek özellikle Türk Cumhuriyetlerinde ve komşu ülkelerde tanıtım faaliyetlerinin artması gerektiğini vurguladı. Orta Doğu’da düzenlenen turizm fuarlarında tüm termal tesislerin birlikte tanıtım faaliyetlerinde bulunmasının etkiyi artıracağını söyleyen Özbek, Etstur’da da termal otellerin kış mevsiminde çok fazla tercih edildiğini belirtti.

Bir Cevap Yazın