Türkiye’deki İnternet Kullanıcıları

Ağustos 2012 verilerini kapsayan bu rapor Türkiye’deki İnternet kullanıcılarının bilgisayarlarının ve mobil cihazlarının ana teknik özelliklerini ve aktivitelerinin ana hatlarını tanımlamaktadır.

Tüm veriler, web sitesi sahiplerinin, sitelerinin ana göstergelerini ve kullanıcı davranışlarını analiz edebildikleri ücretsiz bir web analizi aracı olan Yandex.Metrica
tarafından sağlanmıştır.

Tipik kullanıcı

Türkiye’de 35 milyondan fazla İnternet kullanıcısı bulunmaktadır.1 Bu kullanıcıların çoğu, web sitelerini masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarından ziyaret etmektedir. Aynı zamanda, İnternet’e mobil olarak erişen kullanıcı sayısı da hızla artmaktadır. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) göre, 2012’nin 2. çeyreğinde en az 10.6 milyon mobil İnternet kullanıcısı bulunmaktadır.2 Bu rakam geçen sene göre aynı dönemden itibaren sayının iki katına çıktığını göstermektedir.

Türkiye’deki masaüstü ve dizüstü kullanıcılarının yarısından fazlası işletim sistemi olarak Windows 7 ve tarayıcı olarak Internet Explorer kullanmaktadır. İnternet’e mobil olarak erişen kullanıcıların %65’inden fazlası ise Mobil Safari tarayıcıları ile Apple cihazları kullanmaktadır.

Her iş gününde, kullanıcılar masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarından ortalama 20 sayfadan fazla, mobilden ise yaklaşık olarak 6 sayfa ziyareti gerçekleştirmektedir. İş günleri ve çalışma saatlerindeki masaüstü ve dizüstü çevrimiçi aktivite, akşam saatleri ve hafta sonlarındaki aktiviteden daha fazladır.

Hafta ve gün boyunca aktivite

Masaüstü ve dizüstü bilgisayarların web sitelerine erişim amaçlarının genellikle işle ilgili olduğu açık bir şekilde gözükmektedir – haftasonları ve akşam saatlerinde masaüstü ve dizüstü kullanıcıların aktivitesi azalmaktadır. Diğer taraftan, mobilden web sitelerine erişim bazı günlerde aynı şekilde devam ederken, bazı günlerde ise iş günlerine oranla daha yoğun kullanılabilmektedir. Masaüstü kullanıcılarının, iş saatleri sonrasında (eve dönüş yolunda veya evlerinde) mobil kullanıma geçiyor olmaları mümkündür.





Masaüstü ve dizüstü kullanıcılar, en yoğun çevrimiçi aktivitelerini sabah saatlerinde gerçekleştirmektedirler. Örneğin, saat 08:00’de saatte 20 sayfadan fazla ziyaret etmektedirler. (Bu saatlerde masaüstü ve dizüstü kullanıcı sayısı fazla olmamasına rağmen.)

Web sayfalarına yapılan toplam yeni ziyaretlerin üçte birinden daha azı, kullanıcının adres çubuğuna URL yazmasıyla gerçekleşmektedir. Bundan daha sık olarak, kullanıcılar bir web sitesindeki ya da reklamlardaki bağlantıları takip etmekte ya da bir başlangıç noktası olarak arama motorlarını kullanmaktadırlar.

Bir Cevap Yazın