İftar sofralarınızda, sağlığı, lezzeti ve şıklığı kırmızı-siyah pirinçle taşıyın

Geleneksel Türk mutfağının vazgeçilmez tamamlayıcısı pilavı ‘kırmızı pirinç’le denediniz mi? Uzakdoğu menşeili kırmızı ve siyah pirinç, tokluk hissi yaratmakla kalmıyor, terleme yoluyla kaybettiğiniz magnezyum ve mineral ihtiyacını karşılayarak, uzun ve sıcak geçen Ramazan günlerinizde enerji kaybını önlüyor. Kalp ve sinir sisteminizi koruyor

Bu yıl Ramazan, yazın en sıcak ve kavurucu günlerine denk geldi. Hava sıcaklığının gölgede kimi zaman 40 dereceyi bulduğu şu günlerde uzmanlar ter yoluyla kaybedilen su ve mineral dengesinin korunmasının hayati önem taşıdığını dile getiriyor. Uzun ve sıcak günlerde özellikle oruç tutanların, iftar ve sahur menülerini hazırlarken çok daha özenli davranması gerekiyor. Dostlarla ve aile yakınlarıyla paylaşılan iftar ve sahur masaları hem lezzetli olmalı, hem doyurucu. Ancak bütün bunlar yeterli değil, yağ, protein, karbonhidrat dengesine dikkat etmeli, uzun süre tok tutacak yiyeceklerin, enerji kaybı yaratmamasına ve mineral dengemizin korunmasına yardımcı olmasını da özen göstermeliyiz.

Mineral kaynağı!
Uzakdoğu menşeili kırmızı ve siyah pirinç, farklı tadları sofralarımızla buluşturmakla kalmıyor, sevimli görüntüleriyle tabaklarımızı renklendiriyor, içerdikleri zengin minerallerle sağlığımızı koruyor.

Magnezyum, demir ve selenyum içeriyor!
Siyah ve kırmızı pirincin aromasının beyaz pirince göre farklı, mineral değerinin ise çok daha yüksek olduğunu vurgulayan Sezon Pirinç Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erdoğan “Siyah ve kırmızı pirinç, Türkiye’de yetişmeyen iki ürün. Bu iki ürün de gerek kokuları, gerek tadları, gerekse farklı pişirme biçimleriyle bu yıl Ramazan sofralarınızı unutulmaz kılmaya aday. Ancak çok daha önemli bir özellikleri daha var: Vücudumuzun ter yoluyla kaybettiği magnezyum, demir ve selenyum gibi çok önemli mineralleri açısından bu iki ürün oldukça zengin. Sıcak ve uzun geçen Ramazan günlerinde tokluk veren, ancak lezzetli ve sağlıklı yiyecekler tüketmek istiyorsanız bu iki ürünü sofralarınızdan eksik etmemelisiniz.” dedi.

Mineraller ne işe yarar?
Mineraller, vitaminler ile birlikte çalışarak vitaminlerin ve diğer besin maddelerinin etkin bir şekilde kullanılmasını sağlar. Kalp sağlığı, vücuttaki su dengesinin korunması, kas fonksiyonları, sinir sistemi sağlığı gibi pek çok hayati fonksiyonda görev alan minerallerin düzenli olarak alınması gerekir. Vücudun mineral ihtiyacı hamilelik ve emzirme döneminde, büyüme ve gelişme çağındaki çocuklarda ve sporcularda daha fazladır. Başlıca mineraller arasında, demir, magnezyum ve selenyumu sayılabilir.

Gurme Direktörü Esra Erdoğan’dan sofralarınızı unutulmaz kılacak kırmızı pirinçle hazırlanmış çok özel bir tarif:

Sezon-Bademli ve Portakallı Kırmızı Pirinç Pilavı
Malzemeler (4 kişilik)

· 1 su bardağı Sezon kırmızı pirinç

· 3 yemek kaşığı badem (kabukları suda bekletilip soyulmuş ya da beyaz badem)

· 1 su bardağı portakal suyu

· 2.5 su bardağı kırmızı pirinç suyu

· 2 yemek kaşığı zeytinyağı

· Kırmızı pirinci 1 saat en az 5 su bardağı sıcak suda bekleterek haşlayın ve bu sudan 2.5 su bardağı pirinç suyu ayırın.

Hazırlanışı

· Bademleri zeytinyağında iyice kızarana kadar kavurun.

· Haşlanmış pirinci süzün ve bademlerin içine atarak 7-8 dakika kavurmaya devam edin.

· Portakal suyunu ve pirinç suyunu birlikte kaynatın ve kavrulmuş pirinçli bademli karışıma ekleyin.

· Yaklaşık 10 dakika harlı ateşte pişirdikten sonra en kısık ateşte 30 dakika daha pişirin.

· Üzerine temiz bir mutfak havlusu örterek dinlendirmeye bırakın. Afiyet olsun!

Bir Cevap Yazın